Vitrina: accesul intr-o lume fantastica

Ce este o vitrina?

Vitrina este cartea de vizita a unui magazin, prima impresie lasata de spatiul comercial, nimfa care te atrage in interior si care spune tot despre ce este frumos, unic, conceptual din zona in care urmeaza sa intri si sa achizitionezi lucruri. Vitrina este o poveste,  un decor care inglobeaza o multitudine de elemente care urmaresc sa evidentieze calitatea si carateristicile produselor.

 

Tema unei vitrine? “The sky`s the limit? How claustrophobic!”

Clar! Orice architect cu imaginatie poate gasi o forma de prezentare in care ideea, conceptul sa exploateze si sa genereze un paradis al culorilor, texturilor, dimensiunilor, formelor.  Prin diferite artificii (care urmaresc echilibrul, contrastul, repetitia, poate simetria, conturarea punctelor de interest, perspectivele distorsionate),  folosind materiale palpabile, concrete si lumina,  filozofia brandului este rezumata intr-o fantezie din care sigur ati vrea sa faceti parte.

 

 

Imaginati-va ca prima persoana preocupata de amenajarea vitrinelor a fost  scriitorul „Vrajitorului din Oz”, L. Frank Baum. El a intuit ca un mod exceptional de a privi acest element necesar magazinului il va face sa sa afirme in fata tuturor spatiilor cu acelasi profil. Nu a fost singurul. Artisti precum Salvador Dali (il stim datorita lucrarilor sale suprearealiste, bizare), Andy Warhol (tabloul pop-art cu Marilyn Monroe) au incercat sa epateze prin compozitii care au reusit sa revolutioneze vitrina.

 

 

In functie de profilul magazinului, de produsele comercializate si de principiile dezvoltate de brand, arhitectul sintetizeaza personalitatea acestuia si o aduce atat la propriu, cat si la figurat in fata.  Cum? Scena publicitara trebuie sa aiba o tema si poate fi intr-un stil contemporan, baroc, minimalist, neoclasic, art deco, orice stil care se potriveste contextlui. Ansamblul poate combina texturi, materiale, culori pale, nude sau puternice, neon (de exemplu rosul este reprezentativ cumparaturilor, iar galbenul este culoarea care evidentiaza, prima nuanta care iese in evidenta), piese de mobilier, flori sau alte elemente decorative. Rolul iluminatului este unul bine definit. Ansamblul trebuie sa se remarce atat pe timp de zi, cat si pe timp de noapte. Corpurile de iluminat (care pot face si ele parte din design) contureaza lumina generala, ambientala si de accent.

 

 

Arhitectura de interior are rolul de a crea un univers special, fantastic, care sa atraga, sa nu agaseze privitorul si care, mai ales, urmareste exprimarea vie a trasaturilor marcii (indiferent ca e vorba de imbracaminte, incaltaminte, accesorii, mobilier, echipamente de orice fel, mancare, produse de ingrijire personala etc.)

 

 

Sincer, la cum arata multe dintre vitrine... as putea sa traiesc in ele: intr-o alta poveste, intr-un alt film, intr-o alta lume de fiecare data. Voi nu?

sursa fotografii